Trots

Enkele dagen geleden kreeg ik een berichtje. Ik werd genomineerd voor de Liebsteraward door Joey! Watte? Ik wist het ook niet, maar op de blog van diegene die me nomineerde vond ik meer info. Dankuwel overigens voor de nominatie, ik was toch enthousiast.

Deze nominatie houdt enkele voorwaarden in, waar ik netjes aan zal proberen te voldoen.

Geef 11 feiten over jezelf. Deze is een moeilijke, want ik probeer ergens een bepaalde mate van anonimiteit te behouden. Maar dat kan misschien gelijk het eerste feit zijn? We proberen:

  1. Ondanks het feit dat ik best ijdel ben, probeer ik in de mate van het mogelijke anoniem te bloggen. Uiteraard ben ik ervan overtuigd dat sommigen me wel herkennen, al was het alleen al omdat er een aantal zeer herkenbare feiten op deze blog genoemd worden. Waarom dan toch de anonimiteit nastreven? Omwille van onze privacy, en met ons doel ik vooral op manlief en de kinderen. En eventuele pleegkinderen, want daar is het zelfs verplicht.
  2. Ik ben blond. Belangrijk, want ik gebruik het wanneer ik kan. Ik heb er ook geen enkel probleem mee wanneer anderen het gebruiken tegen mij. Twee van de drie jongens heeft mijn blonde haar geërfd. Overigens heeft midiman eerder blond met een zilveren tintje.
  3. Ik heb een hekel aan de kapper. Al van toen ik klein ben schuw ik kappers. Ik ga nog 100 keer liever naar de tandarts. Uiteraard resulteert dat dus in lang haar :-). Momenteel is het ruim een jaar geleden dat ik nog een kapper zag. Maar ik beken misschien best ook dat ik stilaan weer eens moet gaan. Ik draag mijn haar gemakkelijkheidshalve altijd vast. Ik word kregelig van losse lokken, en de mijne leiden een totaal eigen leven eens ze los zijn (lees: krullen alle kanten op).
  4. Ik ben een slechtere moeder dan ik wil zijn. Ik roep, geef soms uit pure onmacht een pedagogische tik, en vraag mezelf soms af waarom ik weeral kinderen wilde. En dat terwijl mijn ganse omgeving lijkt te bestaan uit oermoeders…
  5. Ik hou erg veel van mijn 3 koters. Ik wil het beste voor hen, en zal proberen ze te laten opgroeien tot mondige en liefhebbende persoonlijkheden. Ik hoop dat ze later op één of andere manier aangeven dat ik het ondanks alles nog niet zo slecht doe.
  6. Ik weeg momenteel 67 kg, terwijl ik veel liever 62 kg zou wegen. Tijdens mijn zwangerschappen ging ik mooi richting 90, en viel ook snel erna terug af. Maar het laatste jaar kwamen er ongevraagd 4 hele kilo’s bij. Die zie ik er dus graag terug af. Niet omdat ik wil behoren tot een of ander schoonheidsideaal, maar omdat het goedkoper is (mijn garderobe is voorzien op 62-63 kg).
  7. Ik ben ongetwijfeld de vrouw met het minste paar schoenen. Ik heb welgeteld één paar met (kleine) hak! Doorgaans draag ik Campers. Ze zitten heerlijk en ik heb er enkele modellen van. Ik ben niet ijdel genoeg om pijnlijke voeten te willen hebben.
  8. Ik ben verslaafd aan chocola. Véél chocola. Bij voorkeur witte en bruine. Mijn collega’s weten dat jammer genoeg ook :-).
  9. Ik zou graag goed kunnen koken. Niet dat ik niet kan koken, maar echt verfijnd koken is niet voor mij weggelegd. Dagelijkse kost lukt, maar ik durf me meestal niet wagen aan exquise dingen.
  10. Ik heb een bedenkelijke blik. Mensen denken vaak dat ik boos kijk, terwijl het hélemaal niet het geval is. Vervelend, maar ik probeer erop te letten.
  11. Ik strijk alles. Tot zelfs slabbers en ondergoed toe.

Naast deze 11 feiten over mezelf moet ik nog 11 vragen van Joey beantwoorden.

  1. Waarom ben je beginnen bloggen? –>Goh, eigenlijk wilde ik het al lang. Een vriendin van me blogde, en haar blog las ik met de regelmaat van de klok. Alleen had ik zoveel ideeën en zo weinig tijd. Tot het er toch eens van kwam.
  2. Vanwaar komt de titel van je blog? –> Ik wilde ook wel bloggen over pleegzorg, omdat ik zelf erg zocht naar ervaringen van anderen. En het leek wel een beetje zo, dat er altijd plaats was (en is) aan onze keukentafel, tevens de enige tafel in de woonruimte. Standaard staan er 8 stoelen rond: 4 gewone stoelen en 4 tripp trapps. En in een handomdraai maken we de tafel 1 meter langer en is er nog meer plek!
  3. Wat maakt jou elke dag vrolijk? –> Ik word niet standaard van iets vrolijk. Het kan zo divers zijn. Maar favoriete buurcollega die me enthousiast begroet wanneer ik toekom op het werk, een student die uitgebreid zijn dankbaarheid toont, miniman die vertederend zegt dat hij met me wilt trouwens, maximan die goedgeluimd uit bed komt, de zon die ’s ochtends al netjes straalt, manlief die me eens goed vastpakt,…
  4. Wat zou je nooit meer kunnen missen? –> Dat is een moeilijke… Ik zou het moederschap niet meer kunnen missen. De rol van moeder ligt me wel, hoewel ik de kinderen soms zou willen missen :-).
  5. Welke is je favoriete blog? –> Hum… dat is een moeilijke… Ik heb meerdere blogs die ik fanatiek volg. Eén van mijn favoriete bloggers schrijft de laatste tijd niet veel meer, maar in het verleden heb ik de blog met hart en ziel gevolgd, na de geboorte van Gijs.
  6. Wat heb je in dit leven geleerd? –> Ik leerde een harde levensles, nl dat niets vanzelfsprekend is. Toen ik snel na de geboorte van maximan opnieuw zwanger was, en dan nog van een dochter, was ik volledig in de wolken. Ik herinner me nog dat ik tegen manlief letterlijk zei “Dit is te mooi om waar te zijn.” Achteraf zal dit me altijd bijblijven, want onze dochter is er nooit gekomen. Ook de zwangerschap erna liep verkeerd af: ons kleine mannetje had geen enkele levenskans, dus kozen we ervoor om hem op een warme zomerdag geboren te laten worden, omringd in alle liefde die we voor hem voelden. Sindsdien ben ik het onbevangen vertrouwen kwijt. “Het komt wel goed” zal je me nooit meer horen zeggen….
  7. Wat is jouw mantra? –> Pas als de nacht het donkerst is, kan je alle sterren zien.
  8. Welke is jouw beste eigenschap als persoon? –> Volgens mij is mijn sterkste kant dat ik to-taal niet rancuneus ben. Ik blijf nooit boos en vergeet enorm snel.
  9. Welke verwezenlijking maakt je trots? –> Mijn nageslacht 🙂
  10. Welke cadeautjes staan op je verlanglijstje deze kerst? –> Goh, ik heb niet echt een verlanglijstje. Een nieuwe badkamer zou leuk zijn. Of een geschilderd huis. Maar evengoed een mooie puzzel (liefst van 1500 stukjes). Of een goed boek.
  11. Welke zin of uitdrukking gebruik je het vaakst? –> Effe gecheckt bij manlief. Die zegt dat ik vooral zijn naam roep, als hulplijn :-). Volgens mij gebruik ik vaak “Chocola helpt”.

OK, nu moet ik zelf nomineren. Dan moet ik dus eerst checken of de blogs die ik volg minder dan 200 volgers hebben :-). Daar gaan we dan! Ik nomineer:

Zij mogen voor mij elk 11 vragen beantwoorden:

  1. Waarom startte je deze blog?
  2. Wat was de mooiste dag uit je leven (tot nu toe)?
  3. Wat deed je ontiegelijk veel verdriet?
  4. Wat zou je nog graag verwezenlijken in je leven?
  5. Als je één ding mocht weten uit je toekomst, wat zou je dan willen weten?
  6. Waar staat je computer waaraan je blogt?
  7. Volgen er veel mensen die je kent uit het dagelijkse leven je blog?
  8. Wat zou je willen veranderen in je leven?
  9. Wat zijn je 3 beste eigenschappen?
  10. Waarvoor ben je bang?
  11. Welk seizoen verkies je en waarom?

Voila, alstublieft!

Over anomama

Een grote tafel, die als het moet nog langer kan...Veel stoelen, vaste plaatsen voor de vaste leden van het gezin, maar met de regelmaat van de klok schuift er nog iemand een stoeltje bij....
Dit bericht werd geplaatst in allerlei en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Trots

  1. bentenge zegt:

    Leuk dat je bij de genomineerden ook aangaf waarom.

  2. Pingback: De zwarte pi(n)e(u)t. | bentenge

  3. misssexandthecity zegt:

    Oh ik word weer genomineerd,………geweldig,……en nog wel om het zelfrelativeringsvermogen, dit ga ik Big vertellen, hij komt niet bij vrees ik. Ik ga je vragen beantwoorden, maar niet onmiddellijk,……en trouwens,…..ik ben ook geen oermama en ik noch jij doen het slecht,…

  4. Pingback: Liebster stok | de Fruitberg

  5. De Fruitberg zegt:

    Gek, ik had me iemand met donkere haren voor ogen :-). We hebben trouwens iets gemeen. Ik ben zonet voor de tweede keer dit jaar naar de kapper geweest.
    Ik heb in ieder geval mijn plicht volbracht 🙂

  6. onderdeappelboom zegt:

    Nog liever naar de tandarts dan de kapper; daar overtref je mij toch! En ik vind niet dat jij kwaad kijkt van nature, echt niet.

  7. HansDeZwans zegt:

    Leuke weetjes over jezelf. Niet te geloven dat jij als vrouw het kapsalon verafschuwd.

Plaats een reactie